15 Kasım 2014 Cumartesi

TOHUMDAN ÜRETİM

Çelik ile üretim yaptığımız gibi tohum ile 
üretim yöntemine de başvurmaktayız. Tohum ile üretim çelik ile üretim kadar kolay değildir. Bitkinin tohuma kalktığı zamanı takip edip tohumlar geçmeden toplamak gerekir. Tohumları kuruttuktan sonra dış aksamları çıkartılır. Tohumların atılacağı kasaların altına toprağın geçemeyeceği bir malzeme örtülerek tohumlar serpilir. Çok ince bir tabaka da üst kısıma atılarak tohumlama yöntemi tamamlanır. Seraya alınan kasalar hergün kontrol edilir. Nemli şekilde olmaları gerekir.

Biz geçen senelerde kaçırdığımız agapantus tohumlarını bu sene kasalarımıza attık.Süpriz bir durumla karşılaşmazsak bitkilerimiz yakın zamanda baş göstermeye başlayacaklar. Aşamaları sizinle paylaştım. Çıkınca yine paylaşacağım.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder